Miksi rekrytointiprosessimme on näin perusteellinen? - Loistohoiva
loistohoiva logo

Rekrytointiprosessi on tärkeä vaihe kohti toimivaa ja mielekästä yhteistyötä

Saamme toisinaan kommenttia rekrytointiprosessimme pituudesta, joka inspiroi kirjoittamaan tämän blogitekstin teille lukijoille. Koko maassa vallitsee hoitajapula, niin kuin moni meistä on tietoinen. Tämä on toki näkynyt meilläkin – erityisesti lähihoitajien ja sairaanhoitajien rekrytoinneissa. Meille tulee paljon työhakemuksia, joista jokainen käsitellään yksilöllisesti ja huolellisesti.

Loistohoiva™ -palvelun tavoite on lisätä senioreiden hyvinvointia ja edellytyksiä asua omassa kotona. Tämä yhteinen tavoite ohjaa kaikkea tekemistämme aina palvelun suunnittelusta työntekijöidemme tekemiin asiakaskäynteihin. Vuosien aikana olemme saaneet työskennellä monien upeiden, sitoutuneiden ja lahjakkaiden ihmisten kanssa. Vaikka työntekijöiden vaihtuvuus on meillä pientä, meillä on jatkuvasti rekrytointi päällä. Etsimme jatkuvasti sopivia ja erilaisia henkilöitä toteuttamaan lisääntyvän asiakasmäärämme toiveita ja ajatuksia asiakaskäyntien kulkuun.

Olet ehkä törmännyt rekrytointimainoksiimme, tai käynyt Avoimet Työpaikat sivulla. Työnhakijoiden joukosta voimme solmia työsopimuksen sellaisien henkilöiden kanssa, joiden kanssa löydämme yhteisen sävelen ja yhteistyömahdollisuuksia.

Uskomme, että perusteellinen tutustuminen jo ennen työsopimuksen solmimista on työntekijän, asiakkaan ja yrityksen etu. Yksilöllinen ja laadukas palvelu toteutuu parhaiten, jos yhteistyö palvelutiimin ja työntekijän välillä toimii.

Hyvä työpaikka ja laadukas palvelu

Rekrytointiprosessin aikana tutustumme työnhakijaan, ja hänellä on mahdollisuus tutustua meihin. Haluamme ymmärtää mahdollisimman kattavasti työnhakijan toiveita ja odotuksia tulevasta mahdollisesta työnkuvasta, jotta voimme parhaalla mahdollisella tavalla arvioida millaisia asiakkaita voisimme hänelle tarjota. Uuden työntekijän työhyvinvointia ja sopeutumista edistää matalan kynnyksen yhteydenottomahdollisuus tutulle henkilölle, jolloin askarruttavista asioista voidaan keskustella ja pohtia yhdessä ratkaisuja hankaliin tilanteisiin. 

Asiakkaan näkökulmasta työntekijämme on yrityksemme ensisijaiset kasvot. Työntekijä tekee yhteistyötä asiakkaan ja toimiston palvelutiimin kanssa, mahdollistaakseen parhaan mahdollisen palvelun asiakkaan kotiin. Yhteistyö sujuu, kun asioista keskustellaan avoimesti ja tilanteita selvitetään yhdessä. Kuuntelemme, tuemme ja koulutamme henkilöstöämme tarpeen, toiveen ja mahdollisuuksien mukaan.

Asiakasta ja työntekijää voi yhdistää monenlaiset tekijät, esimerkiksi yhteiset kiinnostuksen kohteet. 

Työn mielekkyyttä ja palvelun laatua edistää toisilleen sopivat henkilökemiat ja esimerkiksi yhteiset kiinnostuksen kohteet. Yhdistävien tekijöiden kautta keskusteluaiheiden löytäminen on helpompaa ja asiakaskäynnit sujuvat rattoisasti. 

Etsimme jatkuvasti erilaisia työntekijöitä, koska asiakkaidemme toiveet ja tarpeet ovat yksilöllisiä ja erilaisia. Pyrimme aina löytämään sellaiset työntekijä – asiakas suhteet, joilla olisi kiinnostusta samoihin asioihin, tai voisivat muuten osaamiseltaan ja luonteeltaan sopia toisilleen. 

Näin etenemme

1

Rekrytointiprosessimme alkaa työnhakijan yhteydenotosta nettisivujen pikahakemuksen kautta tai suoraan sähköpostitse. 

2

Otamme yhteyttä jokaiseen hakijaan sähköpostitse tai puhelimitse. Tutustumme selvittääksemme, olisimmeko hyvä työpaikka työnhakijalle ja hän sopiva lisä tiimiimme.

Työhaastattelujen tuloksena on mahdollisimman kattava ymmärrys työnhakijan vahvuuksista ja toiveista tulevan työn suhteen. 

3

Työsopimus solmitaan. Uusi työntekijä saa perehdytyksen Loistohoiva™ -palvelun toimintaperiaatteisiin ja etuihin. Katsomme työntekijän kanssa yhdessä sopivia asiakkuuksia. Käyntien vaativuudesta riippuen perehdytystä tehdään myös asiakkaan luona.

Työntekijä saa omia vakiasiakkaita, ja hän voi itse vaikuttaa siihen kuinka paljon asiakaskäyntejä ja asiakkaita hän kalenteriinsa haluaa.

Loistohoiva työntekijöitä
Korona on rajoittanut yhteisiä tapaamisiamme, mutta kesän aikana pääsimme onneksi yhdessä Kuusijärvelle.

Olennaista rekrytointiprosessissamme:

Olennaista rekrytointi-prosessissamme:

Martta ja Essi
Martta Keskitalo ja Essi Saarinen, Uudenmaan palvelupäällikkö ja -koordinaattori

”Meillä on aivan uskomattomia helmiä työntekijöinä ja luotamme heihin täysin. He tuntevat asiakkaan ja heillä on vankka osaaminen sekä kokemus tilanteista. On tärkeää, että he voivat milloin tahansa soittaa tai laittaa viestiä hyvin matalalla kynnyksellä, mikäli jotakin ongelmaa esiintyy tai he haluavat jakaa asiakaskäynnillä tapahtuneen iloisen onnistumisen. 

Saan usein heiltä apua ja neuvoja, kun mietin mikä ratkaisu olisi paras mihinkin tilanteeseen tietyn asiakkaan kohdalla. He tietävät ja tuntevat asiakkaan arjen ja käytänteet.” 

 

-Martta Keskitalo, Uudenmaan palvelupäällikkö

Tutustuminen minimoi vaihtuvuutta

Tutustumisen kautta meidän on mahdollista minimoida työntekijöiden vaihtuvuutta, joka mahdollistaa samat ja tutut työntekijät asiakkaiden luokse vuodesta toiseen. Asiakkaat ja työntekijät ovat kertoneet, että pitkät asiakkuudet ja työsuhteet tuovat varmuutta ja turvaa arkeen. 

cropped Untitled 2
OI000529 2

Vilhelmiina Vesterinen

some-viestintä ja markkinointi

yhteisöpedagogi (amk)

Uudenmaan seutu

vilhelmiina.vesterinen@loistohoiva.fi

Ota yhteyttä

Uusimaa
010 850 9510
uusimaa@loistohoiva.fi

Tampere
010 850 9520
tampere@loistohoiva.fi