Jäikö kysyttävää?
Ota yhteyttä numeroon 010 850 9510 tai etsi sivustolta:
Asiakaslähtöisyydestä puhutaan paljon, mutta on toinen asia kuinka se toteutuu käytännössä ja kuinka sitä ylläpidetään.
Asiakaslähtöinen palvelu tarkoittaa meille sitä, että tarjoamme asiakkaan tarpeita ja toiveita vastaavaa palvelua, tukien hänen hyvää, turvallista ja omannäköistä elämää kotona. Haluamme, että käyntimme jälkeen asiakas tuntee saaneensa mitä halusi, ja että käynti on lisännyt hyvinvointia.
Toisen henkilön kotiin päästäminen ei monelle ole helppoa, jolloin asiakaslähtöisyys näkyy jokaisessa kohtaamisessa ja palvelukäynnin joustavuudessa. Asiakkaidemme luona käy sama tuttu hoivatyöntekijä tai tiimi, jolloin juttua voi jatkaa siitä mihin viimeksi ollaan jääty. Tuttu hoitaja tutustuu asiakkaaseen hyvin henkilökohtaisella tasolla, jolloin vointia voidaan seurata luontevasti ja palvelua voidaan mukauttaa muuttuviin tarpeisiin.
Asiakaslähtöisyydellä tarkoitetaan sitä, että asiakas on itse mukana määrittelemässä toiminnan tavoitteita ja ratkaisuja. Iäkkäät asiakkaamme tai muistisairaat eivät aina pysty määrittelemään, millaista apua he toivoisivat tai tarvitsevat. Silloin teemme yhteistyötä esimerkiksi omaisten ja/tai kunnallisen kotihoidon kanssa.
Käymme jokaisen uuden asiakkaamme luona arviokäynnillä, jossa koulutettu asiantuntijamme suunnittelee palvelun yhdessä asiakkaan ja/tai hänen läheistensä kanssa. Kuuntelemme, haastattelemme, havainnoimme ja pyrimme tulkitsemaan tilanteita oikein. Otamme selvää siitä, millaista elettyä elämää asiakkaalla on takanaan, mistä asioista hän pitää ja mikä on hänelle tärkeää. Reagoimme kommentteihin ja pyyntöihin, seuraamme vointia ja kysymme mielipiteitä.
Jos asiakas ei osaa tai pysty nimetä mitä palveluita toivoisi, asiantuntijamme ja hoitajamme ottavat vielä aloitteellisemman roolin. Vuosien kokemus auttaa ennakoinnissa ja palvelukokonaisuuksien suunnittelussa.
Valitsemme jokaiselle asiakkaalle hänelle sopivan hoivatyöntekijän, jotta vuorovaikutus on helppoa ja luontevaa.
Jokaisella meistä on oma rytmi ja omannäköinen elämä. Palvelun pitää sopia jokaisen omaan rytmiin. Käyntimme tapahtuu täsmällisesti sovittuina aikoina.
Meille on tärkeää että asiakas kokee palvelumme täsmälliseksi ja luotettavaksi.
Hoitotahdon kirjaaminen selkeästi ja konkreettisesti auttaa hoitavien tahojen työtä ja samalla huojentaa omaisen mieltä. Alla on hyödyllisiä linkkejä hoitotahdon ilmaisuun:
Hoitotahto auttaa meitä jokaista saamaan omannäköistä ja toiveidemme mukaista hoitoa ja hoivaa. Mikäli et ole vielä kirjannut omaa hoitotahtoasi, niin nyt olisi sopiva aika.
Ota yhteyttä numeroon 010 850 9510 tai etsi sivustolta: