Sari siirtyi yksikön johtajaksi – ”Kasvu tarkoittaa minulle sitä, että asioita on tehty oikein.” - Loistohoiva

Sari siirtyi yksikön johtajaksi – ”Kasvu tarkoittaa minulle sitä, että asioita on tehty oikein.”

loistohoiva logo

Lokakuun alussa Tampereen tiimissä tapahtui pitkään vireillä ollut muutos – Sari Järveläinen siirtyi yksikön johtajaksi ja yrityksen omistaja Elina Salonen siirtyi kehittämään palvelukonseptia sekä valmistelemaan toiminnan ja Loistohoiva™ yrityksen kasvua.

”Olen todella otettu ja ylpeä tästä luottamuksesta ja mahdollisuudesta. Tunnen ja tiedän palvelumme, ja kuinka se vaikuttaa myönteisesti senioreiden elämänlaatuun.” -Sari

Sari on toiminut Loistohoiva™ palvelutiimin palvelupäällikkönä jo noin 5 vuotta. Palvelunarviokäynnit, uusien palveluiden käynnistäminen, kommunikointi omaisten, asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa säilyvät edelleen Järveläisen vastuualueella, mutta muutos mahdollistaa sisäisten prosessien ja tiimityön kehittämistä uudella tavalla. Suurin muutos työnkuvassa on palvelutiimin esimiehenä toimiminen, ja sitä kautta prosessien ja palvelun kehittäminen yhdessä muun palvelutiimin kanssa.

Sari nelio
Sari Järveläinen, Loistohoiva Tampereen uusi yksikön johtaja

Ammatillinen kokemus, tieto ja lisäkoulutus ovat valmistaneet tehtävään

Järveläisellä on pitkä kokemus vanhustyöstä ja näkemystä Loistohoiva™ palvelun kehittämiseen. Sari opiskeli aikuisiällä lähihoitajaksi, minkä jälkeen hän työskenteli mm. vanhainkodissa ja kunnallisen kotihoidon puolella. Loistohoiva Tampereen yksikön johtajana Sari haluaa vaalia yrityksen arvoja ja tavoitteita. Hän haluaa korostaa kiireettömän palvelun vaalimista.

”Olen aikaisemmissa työpaikoissani nähnyt monenlaista ikääntyneiden palvelua. Riittämättömyyden tunne ja kiire on kirkastanut ajatusta siitä, mikä todella olisi tärkeää ja merkityksellistä.”

Kokemukset ovat opettaneet paljon, ja ikääntymisen teemat ovat todella tuttuja. Järveläinen haluaa jakaa osaamistaan ja kokemuksiaan, sekä kääntää oppimansa käytännön apuun ikääntyneiden kotona. Hän haluaa olla mukana tuottamassa ja kehittämässä palvelua, jossa on aikaa kohtaamiselle ja työntekijöillä hyvä olla.

”Haluamme panostaa laadukkaaseen palveluun, sekä sellaiseen työyhteisöön ja -paikkaan, jossa viihdytään. Kiireettömyys on sekä asiakkaan että työntekijän etu.”

Muutokseen on valmistauduttu mm. lisäkoulutuksella. Palvelupäällikön työn ohella Sari opiskeli itselleen lähiesimiestyön sekä  johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnot.

Loistohoiva palvelutiimi
Sari, Laura ja Christa jatkavat palvelun tuottamista yhä useammille senioreille, kun Elina (oik.) siirtyy kehittämään palvelukonseptia.

Perusasiat ovat hyvällä mallilla, mutta Sarin sormet syyhyävät asioiden edistämiseen myös jatkossa

Sari on luottavaisin mielin, sillä tietää asioiden olevan jo hyvällä mallilla. Toimintaa ja palvelua on helppo jatkaa siitä, millainen se jo on. Loistohoiva™ toimintasuunnitelmassa on selkeästi linjattu arvot ja tavoitteet, jotka Sarin on helppo allekirjoittaa.

Pienemmässä mittakaavassa Sarin sormet syyhyävät jo kovasti sisäisten asioiden kehittämiseen. Hän on ollut osa Tampereen palvelutiimiä jo useamman vuoden ajan, joten hän tietää mitkä ovat yleisimmät kompastuskivet ja pullonkaulat. Sarin uuteen työnkuvaan sisältyy paljon edellisen työnkuvan sisältöjä, mutta uudet vastuualueet mahdollistavat uusia tuulia.

”Tämä sisäinen muutos helpottaa asioiden edistämistä ja yksinkertaistaa prosesseja, mikä on hyvä meille kaikille. Pääsen eri tavalla vaikuttamaan sellaisiin asioihin, joista minulla on käytännön työn kautta paljon aikaisempaa kokemusta.”

"Vaikka tavoitteemme on kasvaa ja kehittyä, emme tee sitä laadun kustannuksella. Kasvu tarkoittaa minulle sitä, että asioita on tehty oikein."

Palveluntuottajia on Suomessa paljon. Haluamme olla tunnettuja siitä, että hoidamme asiamme hyvin ja loppuun kunnialla.

Palvelumme alkaa aina maksuttomalla palvelunarviokäynnillä. Sari on tehnyt käyntejä jo vuosia, ja haluaa pitää sen osana työnkuvaansa, sillä nauttii asiakkaiden tapaamisesta, kiireettömästä keskustelusta ja aidosta kohtaamisesta.

”Kun pääsen käymään asiakkaan kotona, saan kokonaiskuvan heidän elämäntilanteestaan ja kuinka voisimme auttaa siellä parhaiten. Haluan tehdä asiat niin, että olemme luottamuksen arvoisia asiakkaalle, omaiselle ja työntekijälle.”

 Palvelunarviokäynnillä kohtaamme asiakkaan ensimmäisen kerran kasvotusten. Käynnin tavoitteena on saada ymmärrystä asiakkaan elämäntilanteesta ja tarpeista. Joskus asiakkaat eivät itsekään vielä käyntiä pyytäessään tiedä, missä asiassa tarvitsisivat apua eniten. Tulemme keskustelemaan ja arvioimaan tilannetta yhteistyössä asiakkaan (ja tarvittaessa omaisen) kanssa.

Asiakastyytyväisyys on Sarille sydämen asia. Palvelun kokonaisuuteen kuuluvat palvelun aloitus, sujuvuus, laatu ja työhyvinvointi. Hän on ylpeä Loistohoiva™ arvoista ja toiminnasta, ja johtaa sitä mielellään. Hän näkee valtavaksi voimavaraksi ja vapaudeksi sen, että yrityksenä voimme itse määrittää ja päättää toiminnastamme, toisin kuin organisaatioissa joissa ulkopuolinen taho tai rahoittaja asettaa tietyt raamit.

”Me saamme itse päättää ja vaikuttaa yrityksemme asioihin. Vaikka tavoitteemme on kasvaa ja kehittyä, emme tee sitä laadun kustannuksella. Kasvu tarkoittaa minulle sitä, että asioita on tehty oikein. Haluamme mahdollistaa yhä useammalle seniorille elämään lisää onnellisia päivä, elämän mielekkyyttä ja turvallisuutta.”

Sari ja elina2
Sari ja Elina valmistuivat samanaikaisesti kesällä 2021. Sari opiskeli lähiesimiestyön sekä johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnot, Elina valmistui muistihoitajaksi.

Loistohoiva™ palvelua ohjaa kaksi suurta tavoitetta:

1) Tuottaa yhä useammalle senioreille poikkeuksellisen laadukasta palvelua

2) Olla hyvä työpaikka, jossa työntekijät viihtyvät ja kokevat työnsä merkitykselliseksi

Hoivatyöntekijöiden positiivinen palaute kannustaa eteenpäin

Palvelumme on aina yhteistyö toimiston palvelutiimin ja hoivatyöntekijöiden välillä. Sari haluaa viestiä hoivatyöntekijöille.

Meillä on aina ollut hyvä keskusteluyhteys työntekijöiden kanssa. Tapa, jolla olemme yhteyksissä hoivatyöntekijöiden kanssa ei tule muuttumaan.”

Kun muutoksesta viestittiin tiedotteen myötä hoivatyöntekijöille, Sari oli häkeltynyt positiivisen palautteen määrästä. Tiedotteeseen tuli vastauksia sähköpostitse, tekstiviestitse ja soitoin, vahvistellen kuinka Sari on nainen oikeassa paikassa.

”Herkistyihän siitä, se oli valtavan rohkaisevaa. Kiitos tätäkin kautta jokaiselle toimivasta ja mahtavasta yhteistyöstä.” 

-Sari Järveläinen

Meille kaiken keskiössä on laatu.

Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä

Muistimatka Loistohoiva

Muistimatka

Muistimatka auttaa muistisairauden eri vaiheissa Muistisairauden tuoma elämänmuutos koskettaa koko perhettä. Diagnoosin jälkeiseen elämään liittyy usein paljon tunteita ja ajatuksia, joita voidaan auttaa sanoittamaan ja käsittelemään

Read More »
"Minulle on tärkeää tuottaa laadukasta palvelua sekä ylläpitää työyhteisöä jossa on hyvä olla." -Jyrki

Miksi rekrytointiprosessimme on näin perusteellinen?

Rekrytointiprosessi on tärkeä vaihe kohti toimivaa ja mielekästä yhteistyötä Saamme toisinaan kommenttia rekrytointiprosessimme pituudesta, joka inspiroi kirjoittamaan tämän blogitekstin teille lukijoille. Koko maassa vallitsee hoitajapula, niin

Read More »
muistisairaus työikäinen

Työikäisen muistisairaus

Työikäisen muistisairaus Muistisairaus liitetään yleensä ikäihmisiin, ja mielestämme työikäisten muistisairauksista ei puhuta tarpeeksi. Suomessa on arviolta noin 7000 ihmistä, jotka ovat sairastuneet muistisairauteen ennen eläkeikää; jopa

Read More »