Näin Loistohoivan kotihoito alkaa - Loistohoiva

Näin kotihoito alkaa

Palvelumme on räätälöity palvelemaan erilaisia tarpeita ja toiveita asiakkaidemme kotona.

Kotihoito voi olla yhdelle asiakkaalle kaupassa käyntiä ja ruuanlaittoa, toiselle suihkutuksissa avustamista ja lääkkeissä muistuttamista. Tärkeintä on palvelun monipuolisuus erilaisissa tilanteissa, joustavuus ja laatu.

Ensikohtaamisessa asiakkaan kanssa on jotain maagista. Asiakas päästää minut – täysin tuntemattoman ihmisen – omaan yksityiseen valtakuntaansa. Koemme olevamme hyvin etuoikeutettuja, kun saamme olla monen uuden asiakkaamme ensimmäinen kontakti kotona. Usein tilanne on asiakkaalle hieman jännittävä. Joskus ilmassa on myös epävarmuutta ja pelkoa, mutta usein hymy, lämmin tervehdys ja esittäytyminen rikkoo jo särön ja jännitteen.

Tilanne herättää syvää kiitollisuutta ja kunnioitusta asiakasta kohtaan, sillä saamme astua kynnyksen yli, tulla tutustumaan ja katsomaan yhdessä kuinka voisimme olla juuri hänelle avuksi. 

1. Yhteydenotto

Usein ensimmäinen kontakti Loistohoivaan on puhelimitse. Usein numeroomme soittaa asiakas itse, asiakkaan lähiomainen (esimerkiksi tytär), tai kaupungin työntekijä. Numero on löydetty usein nettisivuiltamme, Googlen hauissa tai löydetty palveluntarjoajien puhelinlistalta. Puhelun aikana keskustellaan tilanteesta, ja sovimme mahdollisista jatkotoimenpiteistä, esimerkiksi maksuttomasta palvelunkartoituksesta.

2. Arviokäynti

Arviokäynnin aikana tutustumme asiakkaaseen ja sovimme yhdessä palvelujen sisällöstä ja määrästä. Käynnillä sovitut asiat ovat aina alustavia ja eivät sido asiakasta mihinkään. Palvelumme ovat joustavia ja mukautuvat aina tilanteen mukaan – esimerkiksi lisäkäynnit onnistuvat lyhyelläkin varoitusajalla, ja palvelun voi laittaa tauolle pelkällä puhelinsoitolla.

3. Avustajan esittely

Kun olemme yhdessä asiakkaan ja/tai lähiomaisen kanssa sopineet palvelun aloituksesta, tulee toimistolta henkilö esittelemään uuden työntekijän ja varmistamaan että sekä asiakkaalla ja työntekijällä on hyvä ja turvallinen olo. Ensimmäisen käynnin jälkeen soitamme toimistolta kysyäksemme asiakkaan kokemuksista ja ajatuksista. Meille on tärkeää, että asiakas viihtyy avustajamme seurassa, joten varmistamme että kotona käy sellainen henkilö joka asiakkaasta tuntuu mukavalta.

4. Palvelun seuranta & jatkaminen

Meille on tärkeää, että asiakas on tyytyväinen jokaiseen käyntiin ja tapoihimme hoitaa hänen asioitaan. Koemme tärkeäksi valita jokaiselle asiakkaalle sopivan avustajan, jotta heillä molemmilla on hyvä olla. Palvelun aloituksen jälkeen soitamme toimistolta kysyäksemme kuinka palvelu on asiakaan näkökulmasta lähtenyt käyntiin. 

Meille on tärkeää, että asiakas viihtyy avustajamme kanssa. Siksi toivomme aina, että meihin ollaan hyvin matalalla kynnyksellä yhteydessä, jos mikään askarruttaa. Sama pätee meidän työntekijöihimme, jotta voimme tarjota heille sitä tukea ja koulutusta, jotta he tarvitsevat tarjotakseen asiakkaillemme parasta mahdollista palvelua.

Omaisella on mahdollisuus seurata työntekijöidemme kirjaamia merkintöjä asiakaskäynneiltä. Jos tällaiseen on toive ja tarve, jaamme omaisen käyttöoikeuden kyseisen asiakkaan kohdalla kyseisen henkilön asiakastietojärjestelmään. Erityisesti muistisairaiden asiakkaiden ja omaishoitajapariskuntien kohdalla tämä on ollut paljon käytössä.

Ota yhteyttä, jos heräsi kysymyksiä – löydät yhteystietomme täältä.